سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با زمان استفاده از نخ دندان | نحوه کشیدن نخ دندان

آشنایی با زمان استفاده از نخ دندان | نحوه کشیدن نخ دندان 

آشنایی با زمان استفاده از نخ دندان | نحوه کشیدن نخ دندان  : برای حفظ سلامت و رعایت بهداشت دندان علاوه بر مسواک زدن روزانه، استفاده از نخ دندان نیز توصیه می شود، اما لازم است زمان نخ دندان کشیدن و شکل صحیح استفاده از آن را یاد بگیرید.

نخ دندان کشیدن برای دندان ها بسیار مفید است و می تواند تا حدودی از پوسیدگی و مشکلات دندان جلوگیری کند. در ادامه بهترین زمان برای کشیدن نخ دندان را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید.

آشنایی با زمان استفاده از نخ دندان | نحوه کشیدن نخ دندان 

آشنایی با زمان استفاده از نخ دندان

اگر بتوانید به طور منظم نخ دندان بکشید پلاک دندانی شما از بین می رود و از تشکیل پلاک شدید روی دندان جلوگیری می کند. بیشتر چیزهایی که می توانند برای شما مشکل ایجاد کنند، ذرات غذا هستند که در کنار دندان های شما باقی می مانند.

بسیاری از افراد فقط مسواک زدن را انتخاب می کنند که کار بسیار اشتباهی است و می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند، بنابراین بهتر است قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید زیرا مسواک فقط لایه بیرونی را تمیز می کند و نمی تواند دندان ها را به خوبی تمیز کند و باعث می شود غذا در کنار دندان های شما باقی بماند.

نخ دندان کشیدن برای دندان ها و لثه ها بسیار مهم است و خونریزی لثه را نیز کاهش خواهد داد و افرادی که از مسواک و نخ دندان استفاده می کنند 38 درصد کمتر از سایرین به مشکلات لثه و خونریزی ناشی از مشکلات و بیماری ها دچار می شوند. در ادامه به بررسی زمان مناسب کمک نخ دندان برای شما و فرزندانتان می پردازیم.

نخ دندان  کشیدن

قبل از مسواک زدن

تنها زمان مناسبی که می توانید نخ دندان بکشید قبل از مسواک زدن است جالب است بدانید قبل از مسواک زدن می توانید پلاک ها و باکتری ها را از کنار دندان ها پاک کنید و با استفاده از مسواک به راحتی آن ها را از روی دندان هایتان تمیز کنید.

یکی دیگر از دلایلی که توصیه می شود قبل از مسواک زدن این کار را انجام دهید این است که خمیر دندان فلورایددار بعد از نخ دندان کشیدن بهتر روی دندان ها می نشیند. همانطور که می دانید خمیر دندان حاوی فلوراید است و خواص فلوراید برای دندان بسیار بالاست و می تواند از انواع مشکلات و پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

نخ دندان  کشیدن

کودکان و نخ دندان کشیدن

برخلاف بزرگسالان، کودکان پس از مسواک زدن باید از نخ دندان استفاده کنند به خاطر داشته باشید که اگر این کار را به درستی انجام ندهید، باقیمانده غذا ممکن است وارد لثه آنها شود و مشکلاتی مانند انواع عفونت ها برای کودک شما ایجاد کند.

نحوه کشیدن نخ دندان

? برای کشیدن نخ دندان باید یک لایه از آن را دور دو انگشت میانی خود بپیچید و محکم بگیرید.

? با حرکات ملایم می توانید نخ دندان را بین دندان های خود قرار داده و حرکت دهید.

? بهتر است این کار را با فشار زیاد انجام ندهید زیرا ممکن است به لثه آسیب برساند و خونریزی را افزایش دهد.

? بین هر دندان حدود 7 تا 9 از بالا و پایین نخ دندان بکشید و آن را مانند C بین دندان ها حرکت دهید تا پلاک از بین برود.
سعی کنید از نخ دندان استفاده نکنید.

? به یاد داشته باشید که رژیم غذایی شما چندان مهم نیست با این حال بهتر است دو بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا مشکلی برای دندان هایتان ایجاد نشود و بتوانید بهتر از آنها مراقبت کنید.

نخ دندان  کشیدن

انتخاب نخ دندان مناسب

نخ دندان انواع مختلفی دارد و می توانید آن ها را به اشکال مختلف مانند نخ دندان، مومی، طعم دار و بی مزه ببینید و با هر کدام که راحت هستید آن را خریداری کنید.

به خاطر داشته باشید که همه این خمیردندان ها می توانند به بهبود مشکلات دندانی و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند. در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که به شما کمک می کند نخ دندان مناسب خود را انتخاب کنید.

آشنایی با زمان استفاده از نخ دندان | نحوه کشیدن نخ دندان 

? نخ دندان قوی برای افرادی که دندان مصنوعی دارند و دوست دارند آن را تمیز کنند مناسب است.

? نخ دندان نرم برای افرادی که لثه هایشان بسیار حساس است و دائماً خونریزی می کند مناسب است.

? نخ مومی برای افرادی که فاصله بسیار زیادی بین دندان هایشان وجود دارد استفاده می شود و جالب است بدانید که این نخ ها استحکام بیش تری دارند و دیر تر پاره می شوند.

برای کودک 5 ساله خود می توانید با دندانپزشک مشورت کنید تا یک نخ دندان خوب تهیه کند و به کودکان آموزش دهد که چگونه از آنها به درستی کمک بگیرند.

نخ دندان  کشیدن

سخن پایانی:

نوع دندان و حساسیت لثه در انتخاب نخ دندان مناسب بسیار مهم است و توصیه می کنیم قبل از خرید نخ دندان ابتدا با دندانپزشک مشورت کنید تا بتوانید بهترین نوع نخ دندان را پیدا کنید. برای تمیز کردن دندان های خود آماده شوید.

در ادامه می توانید سایر مقالاتی که در زمینه چطور به روش درست از دندان و لثه خود مراقبت کنیم؟ نوشته شده است را با کلیک بر روی لینک های داده شده مقالات مرتبط را هم بخوانید.نظرات و یا پیشنهادات خودتون رو برای ما در پایین همین پست به اشتراک بگذارید.