سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با کمد کپسولی و طرز ساخت آن

آشنایی با کمد کپسولی و طرز ساخت آن

آشنایی با کمد کپسولی و طرز ساخت آن : کمد کپسولی سبک و روشی است که با استفاده از آن می توانید به کمد و استایل خود نظم و زیبایی ببخشید. با ما همراه باشید تا با تعریف و ساخت این کمد آشنا شوید.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هنگام انتخاب و انتخاب لباسی که بپوشید; گمراه می شوید و لزوماً زمان و انرژی زیادی صرف می کنید.

آشنایی با کمد کپسولی و طرز ساخت آن

چون کمد لباس شما پر از لباس و اکسسوری است، اما با خرید یک لباس جدید مشکل خود را حل کنید. اما آیا با بستن گره کور باز می شود؟ راه حل این است که کمد و لباس های داخل آن را مرتب کنید و کمد کپسولی درست کنید. با ما همراه باشید تا با این کمد و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید.

کمد کپسولی اولین بار توسط شخصی به نام "سوزی فاکس" صاحب یک فروشگاه پوشاک به نام "کمبورد" در دهه 70 نامگذاری شد. وی این کمد را به عنوان یک کمد کپسولی جمعی با تعداد کمی وسایل ضروری که همیشه مد هستند و با لباس های مختلف هر فصل به خوبی ست می شود، توصیف کرد.

در واقع این کمد یک وسیله نیست بلکه نوعی سبک است که با کمترین لباس، کمترین هزینه و البته داشتن یک کمدی معمولی و یک اتاق زیبا به شما کمک می کند در کمترین زمان به استایل دلخواه و مناسب برسید.

آشنایی با کمد کپسولی و طرز ساخت آن

آشنایی با کمد کپسولی و طرز ساخت آن

در توصیف این کمد می توان گفت مجموعه کوچکی از لباس های پرطرفدار و استفاده شده شماست که در ابتدای هر فصل انتخاب و چیده می شوند.

این لباس ها باید 37 تکه باشند اما این اصل با توجه به فصل جاری قابل تغییر است این لباس ها را نباید بخرید، می توانید آن ها را از همان لباس های کمدتان انتخاب کنید.

همچنین می توانید لباس های نو بخرید و کمد کپسولی خود را با چند لباس دیگر در کمد خود بسازید که ممکن است به دلیل نامنظمی و نبود دم کنار گذاشته شده باشند. اما برای ساخت این کمد باید سه شرط و اصل مهم و اساسی مانند سایز اندام، مورد علاقه بودن و کیفیت بالا را در نظر بگیرید.همچنین میتوانید با کلیک برروی علت کپک زدن کمد دیواری و راه حلی برای کپک نزدن این مقاله را هم بخوانید.

آشنایی با کمد کپسولی و طرز ساخت آن

دلیل انتخاب این کمد

به این ترتیب تعداد لباس ها را کم می کنید و از لباس های مورد علاقه خود استفاده می کنید و در نهایت مشکل سردرگمی در انتخاب لباس و ست کردن آن حل می شود. پس از پرسیدن این سوالات از خود و دریافت پاسخ مثبت از خود، حتما این کمد را درست کنید.

?دارای لباس های زیادی هستید، ولی در انتخاب آنها و چه پوشیدن همیشه سردرگم هستید؟
?خواهان داشتن تیپ و پوششی خاص هستید؟
?کیفیت بیشتر از کمیت برای شما اهمیت دارد؟
?علاقه زیادی به خرید دارید و می خواهید این علاقه و عادت را از سرتان بیرون کنید؟
?اخیرا اندازه های شما متغیر بوده است؟

کمد کپسولی

آموزش درست کردن این کمد لباس

وقتی صحبت از ساخت و ساز می شود فکر می کنید که باید وسایل اولیه را آماده کنید و سعی کنید کمد لباس جدیدی بسازید. اما همانطور که در بالا گفتیم، این کمد به سبکی اشاره دارد که با انجام چند مرحله ساده می توانید به آن دست پیدا کنید.

? ابتدا تخت خود را قبل از هر کاری خالی کنید. سپس تمام لباس ها، اکسسوری، جواهرات، همه کفش ها را روی آن قرار دهید.

? 3 قسمت را روی زمین شناسایی کنید 1 قسمت برای لباس، کفش و اکسسوری که دوست دارید، قسمت دوم که هنوز هم به هر دلیلی می خواهید داشته باشید. و بخش سوم آنهایی است که دیگر فکر نمی کنید نیازی به نگه داشتن آنها دارید و نمی خواهید نگه دارید.

? بیشتر قطعات این کمد باید 37 تکه باشد، بنابراین اگر می خواهید کمد مینیمالیستی داشته باشید می توانید 33 تکه را انتخاب کنید. این عدد شامل لوازمی مانند عینک آفتابی، کلاه و جواهرات نمی شود.

? مهم ترین نکته این است که تکه های اصلی مانند مانتو یا مانتو، شلوار را از رنگ های خنثی و از رنگ های مختلف انتخاب کنید تا قابلیت ست شدن با دیگر تکه ها و استایل خود را افزایش دهید.

کمد کپسولی

اجزای اصلی و معیارهای انتخاب

تی شرت، بلوز، پیراهن از اجزای اصلی این کمد هستند و اکسسوری های مختلف، کیف، روسری و شال، کلاه از اجزای غیر اصلی این کمد هستند.

نکته: از هر کدام از این اجزا یک تکه کوچک با طرحی ساده و رنگ خنثی قرار دهید تا بتوانید استایل های مختلفی داشته باشید.

معیارهایی مانند موقعیت مکانی، سبک زندگی طرح و رنگ مورد علاقه، سبک مورد علاقه راحتی، هماهنگی لباس ها با یکدیگر و استایل شما می تواند در ساخت این کمد موثر باشد.

کمد کپسولی

سخن پایانی:

از اینکه تا پایان این مقاله با کاردستون همراه بودید بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم متوجه شده باشید یکی از مزیت های ساخت این کمد این است که با صرف زمان و هزینه کم می توانید یک کمدی معمولی و شیک داشته باشید چه خوب که در اوایل خرید نوروزی  هستید، برای داشتن استایلی شیک و دلخواه در فصل بهار دست به ساخت کمد کپسولی بزنید.