سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ساخت کف پوش های چهل تیکه رنگی

آموزش ساخت کف پوش های چهل تیکه رنگی

آموزش ساخت کف پوش های چهل تیکه رنگی :  همیشه روش های ساده و فوق العاده برای تغییر دکوراسیون منزل وجود دارد که شاید در نگاه اول چندان جالب نباشد. استفاده از فرش چهل تکه با شکل خاص یکی از این روش هاست که دکوراسیون خانه یا اتاق را دگرگون می کند.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون اتاق خود هستید ، این فرش ها را انتخاب کنید. این فرش ها در بازار موجود است اما یافتن ترکیب رنگی مورد نظر در اندازه و قیمت مناسب کار ساده ای نیست.

با پیروی از این آموزش می توانید به راحتی فرشی چهل تکه با کف یا فرش های بلا استفاده و یکبار مصرف برای خود درست کنید. در این قسمت از کاردستون ، آموزش ساخت فرش چهل تکه با وسایل دور ریختنی را برای شما آماده کرده ایم.

آموزش ساخت کف پوش های چهل تیکه رنگی

ساخت موکت چهل تکه

طرح و شکل فرش کاملاً سلیقه ای است و فرشی که در این بخش آموزش داده می شود فقط ایده ای از هزاران شکل هندسی قابل ساخت است. البته برای اینکه بتوانید این فرش را بسازید باید از پازل تانگرام کمک بگیرید.

این پازل به شما کمک می کند تا طرح های مختلفی بسازید و تکه های فرش را با مقیاس بزرگتری از اجزای این ژست برش دهید و به راحتی کنار هم قرار دهید.

برای ساخت این فرش چهل تکه از برخی ابزارهای خاص استفاده شده است و فقط مطمئن شوید که برش فرش یا تکه های فرش و قالیچه به ابزار دقیق نیاز دارد و کار با این ابزار احتیاج به دقت زیادی دارد مراقب باشید به دست ها آسیب نرسانید.

بیشتر بخوانید: آموزش دوخت جا کنترلی تلویزیون به روش ساده

وسایل مورد نیاز برای ساخت موکت چهل تکه:

برای ساخت موکت چهل تکه به چند تکه موکت، کف‌پوش در رنگ‌های مختلف، یک سطح سخت برای برش مثل تخته برش، کاتر، چسب برزنتی، ماژیک برای علامتگذاری و خط کش نیاز است. حالا به سراغ مراحل ساخت این موکت جذاب می‌رویم.

مراحل آموزش ساخت فرش چهل تکه:

برای ساخت فرش چهل تکه این مراحل را با دقت و دقت دنبال کنید.

مرحله اول:

ابتدا تمام اجزای معمای پازل تانگرام را در یکی از طبقات یا فرشهای مقیاس مورد نظر بکشید. حتما از خط کش استفاده کنید و اشکال را با دست اندازه گیریی این یک بیس کاری کوچک برای یک تکه فرش در مقایس بزرگ است که به شما خیلی در ساخت کمک میکند.

آموزش ساخت کف پوش های چهل تیکه رنگی

بیشتر بخوانید: کاربردهای جالب پودر بچه برای سلامتی و خانه داری

مرحله دوم آموزش ساخت موکت چهل تکه :

حالا با استفاده از کاتر تمام اشکال رسم شده را با دقت برش دهید اطمینان حاصل کنید که برش ها دقیق هستند تا در مرحله مونتاژ مشکلی نداشته باشید.

آموزش ساخت کفش پوش های چهل تیکه رنگی

مرحله سوم:

حالا شما نمونه بزرگ شده معمای اجزای پازل تانگرام را دارید. به راحتی می توانید هر یک از اجزا را به رنگ دلخواه برش دهید. در این آموزش ، این مراحل برای هفت رنگ کفپوش تکرار می شود. برای رسم شکل پشت تخته های کف می توانید از کفپوش برش خورده استفاده کنید.

کفش پوش

مرحله چهارم :

حالا شما 7 قطعه رنگ دارید که توسط اجزای پازل تانگرام دارید  ، و چه راهی بهتر از یک بازی پازل! اکنون زمان اجرای کار ??است. برای این کار ، تمام قطعات بریده شده کف را به چندین شکل مختلف روی زمین قرار دهید تا به شکل دلخواه برسید. اگر بعد از رسیدن به شکل دلخواه از فرش عکس بگیرید ، کار شما راحت تر می شود.

ساخت کفش پوش

آخرین مرحله آموزش ساخت موکت چهل تکه :

در این مرحله باید تکه‌های طرح مورد نظرتان را با چسب برزنتی به یکدیگر بچسبانید. برای اینکار موکت را با دقت برگردانید و به تمام اتصالات چسب‌های بلند بزنید.

ویدیو آموزشی ساخت موکت چهل تیکه 

سخن آخر:

این آموزش برای جلوگیری از تکرار به کمی صبر و دقت نیاز دارد. اگر کمی دقت کنید می توانید یک طرح زیبا بسازید. امیدواریم این آموزش مورد استقبال علاقه مندان به صنایع دستی قرار گرفته باشد. ممنون از حمایت شما عزیزان شما همچنین میتوانید با کلیک برروی ساخت پادری با پارچه های بریده شده رنگی رنگی مطالعه کنید.