سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند ترفند برای تمیز کردن سینک

چند ترفند برای تمیز کردن سینک

چند ترفند برای تمیز کردن سینک :اگر وارد آشپزخانه خود می شوید و بوی ناخوشایندی را حس می کنید، اما نمیتوانید منشا را پیدا کنید، ممکن است لازم باشد سینک آشپزخانه خود را چک کنید. زهکشی های سینک آشپزخانه و زباله ها به دلیل وجود باکتری ها و بوی بد ممکن است بد بو شوند. قبل از اینکه به سراغ محصولات پاک کننده سمی، مانند سفید کننده ها و پاک کننده های گرفتگی فاضلاب بروید، برخی از هک های کاملا طبیعی را امتحان کنید. در کاردستون با ما همراه باشید.

کثیفی را با جوش شیرین پاک کنید

وقتی سینک آشپزخانه شما کثیف است، نه تنها کل آشپزخانه شما را بوی بدی می دهد، بلکه باعث تولید باکتری نیز می شود و دیدن آن ناخوشایند است. یک راه حل آسان و کاملا طبیعی برای آن وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید کمی جوش شیرین و آب است.

چند ترفند برای تمیز کردن سینک

چند قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و به اندازه ای آب داغ به آن اضافه کنید تا خمیر به دست آید. خمیر جوش شیرین را در سینک بریزید و از قسمت اسفنجی اسفنج خود استفاده کنید تا همه کثیفی ها و مواد غذایی چسبیده داخل سینک را پاک کنید. حتی می توانید از یک مسواک قدیمی برای وارد شدن به تمام شیارها و شکاف های اطراف فاضلاب سینک خود استفاده کنید. وقتی کارتان تمام شد، آن را خوب بشویید و همه چیز آماده است.

با پوست مرکبات بو را از محل دفع زباله پاک کنید

دفن زباله شما یک اسب کار در آشپزخانه است و همچنین باید نگهداری شود. وقتی تکه‌های غذا روی تیغه‌ها گیر می‌کند، بوی طولانی می‌تواند کاملاً ناخوشایند باشد و هیچ‌کس نمی‌خواهد ظرف‌ها را در سینک بدبو تمیز کند.

چند ترفند برای تمیز کردن سینک

بوهای ماندگار را با کمک پوست و پوست مرکبات از بین ببرید. دفعه بعد که همراه ناهار پرتقال خوردید یا شام خود را با لیمو تزئین کردید، پوست آن را دور نریزید. در عوض، آن را در زباله دانی خود بیندازید و سوئیچ را برگردانید. همانطور که تیغه های زباله های خود را از میان پوست مرکبات خرد می کنند، با رایحه ای لذت بخش روبرو خواهید شد.

این کار را به صورت دوره‌ای انجام دهید تا بوها را از بین ببرید و زباله‌های خود را در حالت بالا نگه دارید. حالا، تنها چیزی که وقتی وارد آشپزخانه می‌شوید، بوی غذای خوشمزه‌تان است.

برای صیقل دادن سینک استیل خود از آرد استفاده کنید

اگر سینک آشپزخانه از جنس استنلس استیل شما کسل کننده و کدر به نظر می رسد، می توانید آن را با موادی که احتمالاً همه ما در انباری پنهان کرده ایم، براق کنید. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما آرد در واقع برای پولیش فولاد ضد زنگ عالی است.

تنها چیزی که نیاز دارید آرد، مقداری آب داغ و یک پارچه نرم است. ابتدا باید سینک را با آب داغ بشویید و مطمئن شوید که کاملا خشک شده است. هر قطره آب باقیمانده آرد را به خمیری خوش رنگ تبدیل می کند، و این چیزی نیست که ما در اینجا دنبالش می رویم.

چند ترفند برای تمیز کردن سینک

بعد از اینکه سینک شما خوب و خشک شد، یک لایه ضخیم آرد روی کل سینک بپاشید. ممکن است به نظر برسد که در واقع در حال ایجاد آشفتگی بیشتری هستید، اما به این روند اعتماد کنید. هنگامی که آرد را در سینک قرار دادید، پارچه نرم خود را بردارید و شروع به کوبیدن آرد در سینک با حرکات دایره ای به همان روشی که ماشین را واکس می زنید، کنید. اطراف فاضلاب و سطح سینک را پاک کنید.

آرد به تمام شیارها و خراش های کوچک سینک شما وارد می شود تا هرگونه ضایعات را از بین ببرد. هنگامی که کارتان تمام شد، آرد را از سینک پاک کنید یا آن را با برس روی زباله های خود بکشید. سینک آشپزخانه شما مانند نو می درخشد.

گرفتگی سینک را با جوش شیرین و سرکه پاک کنید

یکی دیگر از چند ترفند برای تمیز کردن سینک استفاده از جوش شیرین + سرکه است. هیچ کس دوست ندارد با یک سینک آشپزخانه گرفتگی برخورد کند، به خصوص زمانی که شما انبوهی از ظروف در انتظار آماده شدن دارید. اما نترسید و بلافاصله با یک لوله کش تماس بگیرید. این چیزی است که به راحتی می توان آن را با چند ترکیبی که احتمالاً قبلاً دارید، برطرف کرد. اگر آنها را ندارید، خرید آنها در خواربارفروشی بسیار ارزان تر از آنچه که یک لوله کش برای نگاه کردن به شما هزینه می کند، است.

تنها چیزی که نیاز دارید مقداری سرکه سفید، جوش شیرین و آب جوش است. یک پیمانه جوش شیرین را به آبکش اضافه کنید و سپس سرکه را داخل آن بریزید. ترکیب این دو ماده باعث ایجاد واکنش حباب فوری می شود. هنگامی که سرکه را اضافه کردید، باید به سرعت سینک را با دریچه تخلیه وصل کنید. دوشاخه را در جای خود نگه دارید تا حباب متوقف شود.

چند ترفند برای تمیز کردن سینک

هنگامی که همه چیز از وز کردن خارج شد، سینک را حدود 30 دقیقه به حال خود رها کنید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که همه چیز را به سرعت انجام دهید، اما در برابر اصرار مقاومت کنید و نیم ساعت کامل به سینک دست نزنید یا دوشاخه را جدا نکنید. پس از گذشت 30 دقیقه، آب جوش را در آبکش بریزید. این کار به حل شدن ذرات یا ذرات غذا کمک می کند و جوش شیرین و سرکه را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: دو روش موثر برای جرم گیری سینک ظرفشویی

جلوگیری از گرفتگی با پراکسید هیدروژن

اگر سینک آشپزخانه شما مستعد گرفتگی مکرر است، جلوی آن را بگیرید و قبل از اینکه فرصتی برای ایجاد آن پیدا شود از آن جلوگیری کنید. به جای ریختن پاک کننده سمی در سینک ظرفشویی خود که می تواند باعث آسیب احتمالی لوله ها و سیستم لوله کشی شما شود، به یک محلول کاملا طبیعی روی آورید.

ریختن 1 فنجان پراکسید هیدروژن در زهکشی هر هفته می تواند صدها هزینه لوله کشی و ساعت ها ناامیدی شما را نجات دهد. پراکسید هیدروژن را به فاضلاب خود اضافه کنید و بگذارید یک ساعت کامل بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

چند ترفند برای تمیز کردن سینک

پراکسید هر گونه گرفتگی بالقوه را قبل از اینکه فرصت بدی برای مسدود شدن سینک داشته باشد، از بین می برد. همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده سینک عمل می کند و هر گونه باکتری یا کپک را از رشد حذف می کند. یک بطری پراکسید هیدروژن را زیر سینک آشپزخانه خود نگه دارید تا هرگز استفاده از آن را فراموش نکنید.

از روغن زیتون برای محافظت سینک از اثر انگشت سینک استفاده کنید

با آن اثر انگشت های سرسخت و لکه های آبی که همیشه در سرتاسر سینک و شیر آب سینک استیل شما وجود دارد، خداحافظی کنید. شاید درست به نظر برسد، اما این نکته بعدی باعث می شود سینک ظرف مدت طولانی بعد از تمیز کردن آن، براق و نو به نظر برسد.

چند ترفند برای تمیز کردن سینک

فقط یک پارچه تمیز بردارید و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید. سپس روغن را داخل سینک خود بمالید و مطمئن شوید که جهت دانه ها مطابقت دارد. وقتی کارتان تمام شد، با یک پارچه میکروفیبر جدید یا حوله کاغذی، کل کار را به عقب برگردانید. شما با یک لایه نازک روغن زیتون خواهید ماند که در برابر لک و اثر انگشت مقاومت می کند. هنگام انجام این کار از دستکش لاستیکی استفاده کنید تا دستانتان با روغن زیتون پوشیده نشود. هر زمان که در حین پخت و پز از روغن زیتون استفاده می کنید، از این فرصت استفاده کنید و به سینک خود کمک کنید. لکه های آب سخت و اثر انگشت از بین خواهند رفت.

سخن پایانی: 

امیدواریم این مطلب مورد پسند و تایید شما واقع شده باشد. پیشنهاد میکنیم قبل از استفاده از موارد شیمیایی این موارد طبیعی را نیز امتحان کنید. همچنین میتوانید مطلب چند ایده برای دیزاین اطراف سینک را بخوانید.