سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید پوسته تخم مرغ که تا حالا نمی دانستید!

فواید پوسته تخم مرغ که تا حالا نمی دانستید! 

فواید پوسته تخم مرغ که تا حالا نمی دانستید!  شاید برای شما عجیب بنظر برسد اما تاحالا شده به این فکر کنید که پوست تخم مرغ میتونه چه فوایدی برای کارهای مختلف داشته باشه؟ قطعا ما وقتی تخم مرغی رو میشکونیم و سرخش میکنیم پوستش رو دور میریزیم اما امروز میخوام بهتون بگم که اگه هنوز از فوایدش خبر ندارید تا آخر همراه کاردستون باشید تا از فواید بی نظیر پوست تخم مرغ باخبر بشین...

فواید پوست تخم مرغ که تا حالا نمی دانستید! 

1.درمان پوکی استخوان و بیماری های مفصلی با پوست تخم مرغ

پوسته تخم مرغ و پودر آن برای درمان انواع پوکی استخوان ، بیماری های مفصلی و بیماری های کمبود مواد معدنی مفید است و دارای خواص درمانی است.

پوسته تخم مرغ یکی از موادی است که می تواند به راحتی "مواد معدنی" بدن مورد نیاز بدن ، 90? پوسته کلسیم ، 6? منیزیم ، 1? فسفر ، سدیم و پتاسیم و همچنین مقادیری از روی (زینک) ، آهن ، سیلیس ، مولیبدن و … تشکیل شده است.

در حقیقت ، پوسته تخم مرغ منبع خوبی از کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و فسفر است و تنها نکته منفی این است که کمی سدیم دارد.

مطالعات نشان می دهد ساختار تخم مرغ شبیه استخوان های بدن است و دندان ها به راحتی توسط بدن جذب می شوند.

فواید پوست تخم مرغ که تا حالا نمی دانستید! 

با مصرف روزانه مقدار کمی پوسته تخم مرغ می توانید از خود در برابر پوکی استخوان ، بیماری های مفصلی و بیماری های کمبود مواد معدنی تا حد زیادی محافظت کنید.

نتایج مطالعات نشان می دهند، بعد از آنکه پوسته تخم مرغ رو خوب شستید(با آب گرم) ، آنرو درون فر (و یا مایکروفر) قرار بدهید تا پوسته کاملا خشک و شکننده بشود و بهتر این است که از اجاق فر استفاده کنید تا پوسته را تبدیل به خاکستر کند سپس بکوبید تا به اندازه ی ذرات ریز ( در اندازه ی نمک) تبدیل بشه سپس به صورت پودر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 3 روش برای کم رنگ کردن سوختگی جای اتو روی لباس

2. پوسته تخم مرغ ؛ پاک کننده و شوینده قدرتمند!

اگر پوسته تخم مرغ را بزنیم ، یک پودر جالب و غیر سمی به دست می آید که می تواند در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. یکی از آنها استفاده از شوینده قوی برای شستن ظروف و ظروفی است که به سختی تمیز می شوند. این پودر به همراه آب و صابون برای شستن ظروف تمیزتر نیز مفید است.

فواید پوست تخم مرغ که تا حالا نمی دانستید! 

3. پوسته تخم مرغ ؛ کود عالی برای گیاهان!

یکی دیگر از موارد استفاده برای پوسته تخم مرغ به عنوان کود گیاهان است. پوسته تخم مرغ غنی از کلسیم و سایر عناصر مفید برای رشد گیاه است. ابتدا پوسته تخم مرغ را به قطعات کوچک تقسیم کرده ، سپس آن را روی خاک پهن کرده و سپس هر دو هفته یک بار آن را کمی جابجا کنید. این کار را هر دو هفته یک بار انجام دهید.

پوست تخم مرغ

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت تصفیه هوا برای محیط خانه

4. از کرم ها و حشرات دارای پوسته تخم مرغ فرار کنید!

یکی دیگر از کاربردهای پوسته تخم مرغ ، مبارزه با حشرات است. تخم مرغ را پوست بگیرید و سپس آنها را در اطراف سبزیجات و گلها قرار دهید ، در این صورت کرم ها و حشرات از گیاهان خارج می شوند. استفاده از یک لایه پوسته تخم مرغ آغشته به آب برای آبیاری گیاهان خانگی بسیار مفید است.

پوست تخم مرغ

5. پوست تخم مرغ ؛ سفید کننده و براق کننده لباس

کاربرد دیگر پوسته تخم مرغ قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی به عنوان سفید کننده است. برای روشن و براق شدن لباس های سفید ، مقداری پوسته تخم مرغ را در یک کیسه پارچه ای داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. این پودر تأثیر زیادی در سفید و براق شدن لباس دارد.

پوست تخم مرغ

6. پوسته تخم مرغ شمع خوبی برای خانه شماست

اما استفاده دیگر از پوسته تخم مرغ استفاده از آن به عنوان شمع است! موقع کندن پوست تخم مرغ مراقب باشید ، اطمینان حاصل کنید که نیمی از پوست با خیال راحت برداشته شده ، سپس آن را با شمع های مذاب پر کنید و از آن به عنوان شمع استفاده کنید!

پوست تخم مرغ

سخن آخر:

امیدوایم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد و با نکاتی که گفته شد بتوانید از پوست تخم مرغ که تا زمانی فکر میکردیم بی مصرف خواهد بود استفاده کرده باشید شما میتوانید با کلیک برروی کاربرد های گوش پاک کن که تا حالا نمیدانستید! از این مقاله هم دیدن کنید شما همچنین میتوانید نظرات و یا پیشنهادات خودتون رو برای ما در پایین همین پست به اشتراک بگذارید.