سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی : چسب حرارتی فقط برای چسباندن ابزارهای مختلف نیست و شما می توانید با خود چسب کارهای جالب انجام دهید. شاید برای شما عجیب به نظر برسد اما می توانید از چسب حرارتی و وسایل یکبار مصرف و کم هزینه برای ساخت وسایل کاربردی و زیبا مانند مانند گیره سر، دکوری و… درست کنید.

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

بعضی اوقات دوست دارید ایده ها و خلاقیت های خود را با ابزارهای اساسی و ارزان قیمت به کار بگیرید و ممکن است هرگز به چیزهای جذاب که می توانید با چسب حرارتی خرج کنید فکر نکنید ، بنابراین تا پایان این مقاله با کاردستون همراه باشید.

1.ساخت چوب‌دستی هری ‌پاتر

به لطف سریال جذاب هری پاتر ، همه کودکان ، به ویژه پسران ، این شخصیت داستانی را دوست دارند که مانند هری پاتر ، عصای جادویی دارد. برای یادگیری این آموزش می توانید این عصا را طبق دستور درست کنید یا به سلیقه کودک خود بسازید.

بیشتر بخوانید: ساخت کاردستی با یونولیت

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

وسایل موردنیاز

  • چسب حرارتی
  • چوب استوانه باریک یا چاپِستیک
  • سمباده
  • رنگ (دلخواه)

مراحل ساخت

اگر سر چوب تیز نیست ، ابتدا آن را کمی تیز کنید و سپس بدن را کاملاً سنباده بزنید تا سطح چوب کاملا صاف و یکدست شود. این نه تنها ظاهر صاف و صیقلی به چوب می دهد ، بلکه احتمال ورود خرده به دست کودکان را نیز کاهش می دهد.

سپس با استفاده از چسب حرارتی ، هر شکلی را که دوست دارید روی انتهای چوب بریزید. فقط چسب را روی چوب بریزید تا طرح هایی روی آن ایجاد شود. یکی از گزینه های شما این است که سرانجام کل چوب را با هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید تا چوب در مجموعه فیلم های هری پاتر به صورت چوب درآید.

توجه داشته باشید که برای رنگ آمیزی چوب بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید.

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت عروسک جغد با نمد و پارچه + تصاویر

2. کاردستی با چسب حرارتی و ساخت گیره مو

همه‌ دختر بچه‌ها عاشق گیره‌های مو هستند، چون گیره مو زیبایی خاصی به موهای آن‌ها می‌دهد. پس با درست کردن یک گیره مو زیبا با طرح‌های متفاوت می‌توانید موهای فرزند خود را تزیین و او را خوشحال کنید.

موارد مورد نیاز

  • وسایل موردنیاز
  • گیره مو آهنی بدون طرح
  • چسب حرارتی
  • اکلیل

مراحل ساخت گیره مو ستاره‌ای

برای ساخت گیره مو ابتدا باید یک سطح صاف مانند شیشه یا سنگ را به عنوان سطح کار در نظر بگیرید. انتخاب سطح مناسب بسیار مهم است. زیرا پس از خشک شدن چسب داغ باید بتوانید به راحتی چسب را از سطح آن جدا کنید.

در مرحله بعدی طرح ستاره ، دانه های برف ، پاپیون یا هر طرح دیگری را روی شیشه یا سنگ قرار دهید. پس از خشک شدن گیره های ستاره ای ، آنها را از سطح خارج کنید.

در آخر شما باید یک چسب ، یک ستاره یا دانه برف را به یک گیره ساده مو وصل کنید و آنها را با یک تاج گل ، لاک و رنگ تزئین کنید تا گیره های رنگارنگ مو ایجاد کنید.

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت عروسک گاو نمدی

3. گلدانی با طرح منحصر به فرد درست کنید

داشتن یک گلدان زیبا و ساده می تواند زیبایی خاصی به فضای خانه شما ببخشد. با استفاده از چسب حرارتی به راحتی می توانید گلدان هایی در طرح های مختلف بسازید.

وسایل موردنیاز

  • چوب بلند و نازنک
  • چسب حرارتی
  • اکلیل یا خرده‌های کاغذ رنگی
  • چسب

مراحل ساخت گلدان

یک استوانه شیشه ای را به صورت وارونه روی سطح میز قرار دهید و آن را از پایین لیوان در حلقه های متوالی تا انتها با چسب داغ بچسبانید. بسته به سلیقه خود می توانید از هر طرحی مانند طرح خط ، طرح موج ، طرح گل و ... استفاده کنید. انتخاب طرح کاملاً به خود شما بستگی دارد.

بعد از استفاده از چسب برای کشیدن طرح مورد علاقه خود روی گلدان ، می توانید آن را با لاک ، اکلیل ، پولک و و تزئین کنید تا گلدان زیبا و جذاب تری داشته باشید.

انواع کاردستی های جذاب متنوع با چسب حرارتی

4. ساخت گوشواره‌های چسبی

گوشواره یکی از اکسسوری مورد علاقه و جذاب هر خانم است. اما گاهی اوقات یافتن طرحی که دوست دارید آسان نیست یا قیمت آن زیاد است. نحوه ساخت مهره های رنگارنگ با طرح های مختلف را با ابزار ساده و ارزان مشاهده خواهید کرد.

وسایل موردنیاز

  • چسب حرارتی تفنگی
  • قلاب یا گیره
  • رنگ طلایی، آبی، سبز، بنفش و سورمه‌ای

کاردستی های جذاب

بیشتر بخوانید: کاردستی با نی نوشابه پلاستیکی برای کودکان

مراحل ساخت گوشواره با چسب حرارتی

برای ساخت گوشواره ابتدا لیوان یا سنگ را با دستمال تمیز کنید تا گرد و غبار پاک شود. سپس چسب داغ را قطره قطره روی لیوان یا سنگ بریزید تا شبیه یک انگور شود. سپس خوشه های انگور را با اسپری رنگ یا برس اسپری کنید.

برای وصل کردن گیره به خوشه انگور چسبی، باید گیره را به پشت خوشه انگور بچسبانید. همچنین می‌توانید گیره را کمی داغ کرده و داخل چسب‌ها فرو کنید تا در آن‌ها جای گیرد.

توجه داشته باشید که می توانید از هر طرح و رنگی که دوست دارید ایده بگیرید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد و انجام این کار هیچ محدودیتی ندارد.

6. ساخت انگشتر در کاردستی با چسب حرارتی

انگشترها یکی از زیور آلات تزئینی مورد علاقه اکسسوری افراد ، به ویژه خانم ها است. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه یک حلقه را با چسب حرارتی درست کنید و یکی از انواع حلقه ها را با رنگ و طرح مناسب برای هر لباس و نوع خود درست کنید.

وسایل موردنیاز

  • چسب حرارتی
  • اکلیل و چسب
  • پولک (اختیاری)

کاردستی های جذاب

مراحل ساخت انگشتر

پیش از هر کاری در این ایده کاردستی با چسب حرارتی لایه نازک کاغذ را دورتادور انگشتتان قرار داده و سپس چسب نواری یا لنت را چندین لایه دور انگشتتان بپیچید.

با این کار می‌توانید اندازه دقیق انگشتتان را مشخص کنید. کاغذ چسب خورده را از انگشتتان خارج کرده و به تدریج، با دقت، حوصله و ظرافت روی آن را با چسب حرارتی کار کنید و طرح‌های دلخواهتان را روی انگشتر بکشید.

اجازه دهید حلقه کاملا خشک شود و سپس آن را از روی حلقه کاغذ و چسب بردارید. حالا می توانید انگشتر را با هر رنگی که می خواهید رنگ کنید و حتی نگین های کوچک زیبایی روی آن بچسبانید تا آماده شود.

بیشتر بخوانید: ایده هایی برای ساخت کاردستی با بطری یکبار مصرف

7. درست کردن وردنه طرح‌دار

درست کردن یک وردنه طرح‌دار می‌تواند کار تزیین کیک یا رنگ‌آمیزی خانه را برای شما آسان کند.

وسایل موردنیاز

  • رول دستمال کاغذی یا لوله پلاستیکی
  • چسب حرارتی
  • رنگ (اختیاری)

کاردستی های جذاب

مراحل ساخت وردنه طرح دار

اگر وردنه  آماده ندارید از یک رول دستمال کاغذی یا لوله پلاستیکی برای ساخت کاردستی با چسب گرم استفاده کنید. شما باید هر طرحی را که دوست دارید روی وردنه بچسبانید. اگر ظرافت کافی برای طراحی روی غلتک را ندارید ، می توانید به جای آن از یک الگوی استفاده کنید و یک طرح حرفه ای روی غلتک بکشید.

برای زیباتر شدن ظروف ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کرده و در سبد وسایل و وسایل خانه قرار دهید.

8. قاب گوشی و کاردستی را با چسب حرارتی درست کنید

داشتن یک قاب گوشی زیبا که بتوانید با ایده خودتان آن را طراحی کنید یک ایده هنری است ، بسیار کاربردی و جالب. به این ترتیب می توانید هر طرح و نقشی را که می خواهید به عنوان قاب گوشی خود انتخاب کنید.

وسایل موردنیاز

  • چسب حرارتی
  • اکلیل و پولک
  • کاغذ قنادی
  • مداد یا ماژیک

کاردستی های جذاب

مراحل ساخت قاب گوشی

ابتدا کاغذ قنادی را روی گوشی بگذارید و به خوبی آن را صاف کنید که هیچ‌ چین یا چروکی روی آن باقی نماند. حالا با مداد قسمت‌های دکمه پاور، ولوم و دوربین را مشخص کنید. سپس طرح مورد نظر را با مداد روی کاغذ به صورت دقیق بکشید.

خطوطی را که با کاغذ چسب داغ روی کاغذ رسم کرده اید مانند مداد بکشید. مراقب باشید که خطوط را با دقت ترسیم کرده و در ترسیم آن اشتباه نکنید. در آخر ، قاب گوشی را با تاج گل ، پولک و وسایل تزئینی تزئین کنید.

برای طراحی قاب های گوشی قدیمی با هر ایده و طرحی که دوست دارید می توانید از چسب حرارتی استفاده کنید و دوباره از آنها استفاده کنید.

سخن آخر:

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد و توانسته باشید با نکاتی که گفته شد بهترین ایده و خلاقیت خود را داشته باشید به همین منظور شما میتوانید با کلیک برروی  آموزش ساخت کاردستی گل آفتاب گردان کودکانه از این مقاله هم دیدن کنید